Reklamace a záruka

Reklamační řád a záruka

Reklamace

Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených zákonem. Odstoupení je vůči prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací kupující plnění, které mu poskytl prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.

Práva spotřebitele při uplatnění reklamace:

  • pokud jde o vadu odstranitelnou: má právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný,právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
  • pokud jde o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
  • pokud jde o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy
  • pokud jde o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy

V případě, že kupující využije svého práva vyžadovat odstranění vad zboží opravou a v záručním listu, je pro účely záručních oprav určený podnikatel jiný než prodávající, jehož sídlo či místo podnikání je ve stejném místě jako v případě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu. Tyto informace lze případně nalézt v dokladu, který nahrazuje záruční list.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.

Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží nebo jiných podkladů). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

Kupující je povinen při zaslání vadného zboží prodávajícímu si počínat tak, aby bylo zboží řádně zabaleno ve vhodném ochranném obalu a zabezpečeno proti poškození při přepravě.

Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborného zacházení se zbožím.

V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena kupujícímu převodem na jeho bankovní účet či adresu.

Záruka

Prodávající poskytuje kupujícímu záruku na dodané zboží v délce trvání 24 měsíců.

Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží. Do záruční doby se nepočítá doba od reklamace zboží až do doby, kdy je kupující povinen po skončení záruční opravy zboží převzít. Dojde-li k výměně zboží za nové nebo k výměně jeho části, na kterou je poskytnuta záruka, začíná běžet záruční doba znovu od začátku, od převzetí nového zboží či jeho části.

Vrácení zboží spotřebiteli ve 14denní lhůtě (neplatí pro kupujícího na IČ)

Pro dodržení lhůty na vrácení je rozhodující, kdy nám bude doručeno odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení smlouvy trvá 14 kalendářních dnů a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem.

Zboží lze vyzkoušet, nemělo by však dojít k jeho zjev za nému poškození či opotřebení. V takovém případě múžeme uplatňovat náhradu ve vrácené částce ceny zboží.

Zboží múžete vrátit na adresu dodavatele uvedené v hlaviče faktury. Zboží opatřete vhodným obalem, aby nedošlo při přepravě k jeho poškození. Uveďte pokud možno zboží do původního stavu tak, aby jsme nemuseli uplatňovat náklady spojené s uvedením zboiží do původního stavu ve vrácené částce ceny zboží.

Důležité: Pokud zboží vracíte,neposílejte jej na dobírku, nebude převzato.

Pro obchodníky:  Při zasílání reklamací od spotřebitelů vždy označte vady na zboží, zasílejte s tímto potvrzení o datu koupě zákazníkem a datu reklamace! Děkujeme.

 

V ostatním se vztahy prodávajícího a kupujícího na IČ řídí obchodním zákoníkem a jeho novel.

 

Powered by WEBMEX

Copyright © 2018